دویدن و تناسب اندام

دویدن و تناسب اندام

دویدن و تناسب اندام | دویدن هم مانند اکثر ورزش های استقامتی به عنوان یاری کننده رژیم های غذایی و تناسب اندام عمل می کند. این ورزش استقامتی در کنار پیاده روی و شنا، ورزش هایی هستند که می توانند در طی چندین سال بدون خستگی پیگیری شوند. ضمن اینکه ورزشکارهای تازه کار نیز می توانند بدون سختی و مشقت زیاد به راحتی خودشان را با این نوع ورزش های استقامتی تطبیق دهند.

دویدن به شکل روزانه باعث می شود که مصرف کالری بدن افزایش یابد. در واقع این طور تخمین زده می شود که یک فرد ۶۰ کیلوگرمی طی ده کیلومتر دویدن می تواند ۶۰۰ کالری و یک فرد ۷۰ کیلوگرمی با همین مقدار دویدن ۷۰۰ کالری می سوزاند. در کنار سوزاندن کالری های مصرفی ورزش دویدن می تواند به واسطه ی تولید آندروفین در بدن هنگام انجام تمرینات جسمی، سطح استرس را در بدن کاهش دهد.

همچنین ورزش دویدن می تواند عادات هرزه خواری های نابجا را برطرف کرده و موجب کاهش وزن و لاغری شود. در واقع اگر روش های کاهش وزن و لاغری را امتحان کرده باشید، متوجه می شوید که ورزش دویدن بیشترین تاثیر را بر تناسب اندام و کاهش وزن و لاغری دارد. اما در بعضی از مواقع افزایش وزن و چاقی در بعضی افراد بیش از چند کیلو گرم است که به راحتی با دویدن قابل درمان نیست و بایستی در کنار دویدن، رژیم لاغری رعایت شود تا بتوان به کاهش وزن و تناسب اندام رسید.

دویدن در اینگونه شرایط گاهاً موجب کاهش وزن نمی شود، چرا که اولا افزایش وزن بیش از چند کیلوگرم است و دوم اینکه دویدن معمولاً اشتها را باز می‌کند و به این ترتیب دریافت کالری بدن نیز افزایش پیدا می‌کند. تمامی افراد معمولاً بعد از دویدن تمایل دارند که یک تکه شکلات و شیرینی مصرف کنند که این خود نیز باعث افزایش مصرف کالری است. پس دویدن همیشه در کنار رعایت رژیم غذایی می تواند موثر واقع شود. در ادامه مقاله با سایت من و رژیم همراه باشید تا در مورد فواید ورزش دویدن مطالب مفیدی را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید و از شنیدن این مطالب تازه و مفید لذت ببرید.

دویدن و تاثیرات آن

دویدن معمولاً از طریق تقویت ماهیچه ها و استخوان ها سرعت روند پیری را کاهش می دهد. استخوانها و ماهیچه های افرادی که معمولاً فعالیت های روزانه شان را به شکل نشسته انجام می دهند کاملاً ضعیف است.

اما در مقابل افرادی که ورزش دویدن را به صورت روزانه انجام می دهند استخوان های قوی و ماهیچه های محکمی دارند. این افراد معمولاً نسبت به سایر افراد کمتر دچار پوکی استخوان می شوند. استخوان بندی ورزشکاران بسیار قوی بوده و با گذشت سن و پیری، استخوان ها و ماهیچه های آنها کمتر تحلیل می رود.

انجام دادن تمرینات ورزشی و دویدن به طور مداوم آسان نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد بعد از مدتی انجام تمرینات ورزشی و دویدن را کنار می‌گذارند. با وجود این که دویدن ورزش بسیار ساده ای است و با ادامه دادن آن می توان تنبلی را در بدن کاهش داده و هماهنگی اعضای بدن را زیاد کرد، اما باز هم عده زیادی از انجام دادن آن طفره می روند.

در این مقاله قصد داریم که تعدادی از فواید دویدن را با شما در میان بگذاریم شاید اگر فواید این ورزش آسان را بدانید بهتر بتوانید آن را به صورت عادت روزانه خود درآورده و از فواید آن بهره مند گردید. پس با ما در سایت من و رژیم همراه باشید.

دویدن و تناسب اندام

فواید دویدن

      • سلامت روح و روان

دویدن روزانه تاثیر بسزایی در تقویت سلامت روان افراد دارد. مطابق با آمار منتشر شده، بیشتر دونده ها روحیه ای بسیار شاد و انعطاف پذیر دارند. آنها افرادی بسیار صبور و ملایم هستند چراکه موقع دویدن و انجام تمرینات ورزشی هورمونی به نام اندورفین در بدن آنها ترشح می شود که باعث شادابی و نشاط روحشان می شود.

یکی دیگر از فواید دویدن های روزانه، کاهش استرس و اضطراب است. هر دونده به علت این که بایستی کاملاً حواسش به انجام مهارت دویدن به طور درست باشد خود به خود از افکار و مشکلات روزانه رهایی پیدا کرده و به این صورت است که سرزندگی و شادابی جایگزین افسردگی و استرس می شود.

    • افزایش شوق و حس فعالیت کاری

آیا تا به حال شنیده اید که انجام تمرینات ورزشی و دویدن می‌تواند باعث افزایش تمایل به انجام کار و فعالیت های روزانه شود؟ تمامی تحقیقات نشان می دهند که تمرینات ورزشی و دویدن می تواند حالات روحی را تقویت کرده و به شما کمک کند که روز خود را با نشاط و سرزندگی آغاز کنید. بهترین روش برای غلبه بر ناراحتی و کاهش استرس دویدن است. اگر احساس ناراحتی و افسردگی دارید می‌توانید از دویدن به عنوان داروی ضد افسردگی استفاده کنید.

چرا که با نیم ساعت دویدن می توانید حالت روحی تان را بهبود بخشیده و افسردگی را کاهش دهید. تمامی تحقیقات نشان می‌دهد که انجام ورزش و تمرینات بدنی خصوصاً دویدن می تواند به اندازه داروهای ضد افسردگی برای بدن مفید باشد.


 

    • دویدن و استراحت ذهنی

دویدن و انجام تمرینات ورزشی بدن را برای مقابله با چالش های روزانه و همچنین مبارزه با استرس و وحشت آماده می‌کند. در واقع انجام تمرینات ورزشی از فکر کردن زیاد افراد به مشکلات و چالش های شان جلوگیری کرده و باعث می شود که آنها احساس راحتی بیشتری کنند. وجود چنین حالتی به علت آن است که دویدن سریع فعالیت قشر مغز را کاهش می‌دهد. این کار سالم ترین و همچنین ساده ترین روش برای جدا شدن از چالش ها و مشکلات روزانه است.

    • دویدن و کاهش اضطراب

مطابق با تحقیقات انجام شده دانشمندان بعد از تست کربن دی اکسید برای تعیین ارتباط بین اضطراب و فعالیت فیزیکی مشخص کرده اند که افراد فعال در شرایط پر استرس و ناراحتی کمتر دچار وحشت و استرس می شوند. حتی اگر حساسیت اضطرابی داشته باشند کمتر دچار وحشت شده و استرس کمتری بر آنها غالب می‌شود.

    • دویدن و شادی

دویدن می تواند مانند بسیاری از سرگرمی ها سنسور های شادی را در ذهن شما فعال کند. دقیقاً به خاطر همین خاصیت است که در اکثر درمانهای اعتیاد انجام تمرینات ورزشی و دویدن بسیار توصیه می‌شود. دویدن محرک ترشح هورمونی در بدن است که باعث می شود شادتر به نظر رسیده و متمرکزتر عمل کنید. محققین دریافتند که انجام تمرینات ورزشی و همچنین دویدن می تواند حالات روحی و خلقی شما را بهبود ببخشد.

دویدن و تناسب اندام

    • دویدن و کارکرد مناسب سیستم های بدن

انجام تمرینات ورزشی و دویدن تنها بر حالات روحی و ذهنی موثر نیست، بلکه همه ی بخش ها و سیستم های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع دویدن می تواند فشار خون را تنظیم کرده و چربی بد را کاهش دهد. در واقع مطابق با تحقیقات مشخص شده است که انجام تمرینات ورزشی هوازی خصوصاً دویدن، درمان غیر دارویی بسیار موثری برای افرادی با فشار خون بالا است. دویدن می تواند حساسیت تولید انسولین در بدن را افزایش داده و باعث کنترل قند خون در بدن شود. 30 دقیقه روزانه دویدن همراه با کشش و گرم کردن بدن، می‌تواند سوخت و ساز بدن را برای ۱۴ ساعت آینده افزایش دهد. پس از فواید این ورزش بی‌نظیر غافل نشوید.

    • دویدن و سازندگی بیشتر

مهم نیست که کارافرین، دانش آموز، خانه دار، تاجر و یا معلم باشید. در هر حال دویدن به شما کمک می‌کند که بهتر بتوانید روز خود را بسازید. مطالعات نشان داده که افرادی که روزشان را با انجام تمرینات ورزشی خصوصاً دویدن آغاز می کنند نسبت به سایر افراد شاد تر و کارآمد تر هستند.
معمولاً بهبود عملکرد یا وضعیت مناسب در افرادی که ورزش خاصی را دنبال نمی کنند دیده نمی شود. مطابق با تحقیقات ثابت شده می‌توانیم بگوییم که روحیه و عملکرد افرادی که روزشان را با دویدن آغاز می کنند نسبت به سایر افراد بسیار شادتر فعال تر و پویاتر و نهایتاً در یک کلام منعطف تر است.

    • دویدن و کاهش وزن

دیگر از مزایای که دویدن برای ورزشکاران و افراد عادی دارد این است که به راحتی بعد از انجام چند ماه دویدن به طور مستمر و همچنین رعایت رژیم غذایی مناسب، افراد می توانند به کاهش وزن و لاغری و همچنین تناسب اندام مورد نظر دست پیدا کنند. در واقع دویدن می تواند به عنوان یک کاتالیزور در رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن و لاغری نقش موثری ایفا کند.

پس اگر خواهان تناسب اندام و کاهش وزن و لاغری هستید، حتما از فواید دویدن های روزانه غافل نشوید. چرا که با کمی دقت در رعایت رژیم غذایی و همچنین داشتن برنامه غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی به راحتی می توانید به تناسب اندام و وزن مورد نظر خود برسید.

دویدن و تناسب اندام

    • دویدن و افزایش وزن

حتی برای افرادی که می‌خواهند به تناسب اندام و افزایش وزن برسند نیز انجام تمرینات ورزشی خصوصاً دویدن بسیار موثر است، چرا که انجام تمرینات ورزشی باعث افزایش اشتها در افراد شده و باعث می شود که تغذیه ی بهتری داشته باشند. افرادی که از لاغری مفرط رنج می برند می توانند روز خود را با انجام تمرینات ورزشی خصوصاً دویدن آغاز کنند و شاهد افزایش اشتها و همچنین میل به غذا خوردن بیشتر در خود باشند.

اگر می‌خواهید که به تناسب اندام و افزایش وزن دست پیدا کنید قطعا انجام تمرینات ورزشی و دویدن نیز می تواند برایتان بسیار موثر باشد. حال که با فوایدی چند از دویدن آشنا شدید اگر می خواهید که تناسب اندام داشته باشید، در کنار انجام تمرینات ورزشی و همچنین دویدن می توانید از رژیم غذایی مناسب و یا رژیم لاغری یا رژیم چاقی سایت من و رژیم استفاده کرده و در اسرع وقت به وزن دلخواه خود دست پیدا کنید. پس وقت را تلف نکرده و همین حالا با مشاورین تغذیه ما در سایت من و رژیم تماس حاصل فرمایید.

امیر احمدی

Recent Posts

Dating site to meet singles & find real love!

The opinions expressed are the author’s alone and have not been provided, approved or otherwise… Read More

% روز قبل

Benefits of Online Dating

Online dating has transformed the way people find love and build relationships. In the digital… Read More

% روز قبل

How Do I Create Zip File on My Phone New Data!

That means that it consists of pixels, the same small dots displayed on your monitor… Read More

% روز قبل

لاغری نوجوانان با رژیم غذایی

هریک از مراحل رشد انسان فرایندی شگفت آور و قابل تحسین است و انسان برای… Read More

% روز قبل

علت چاقی چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

چاقی مشکل جدی است که این روزها گریبان گیر افراد زیادی شده است. این مشکل… Read More

% روز قبل

ناهار رژیم لاغری

تغییر سبک زندگی مردم و همین طور رژیم غذایی افراد، باعث شده هر روز در… Read More

% روز قبل